בוקינגGift-voucherve_heSpecial_offer_he

להזמנות חייגו: 054-5747691

%1$s

אבי גולדברג צלם – שפר

אבי גולדברג – צלם – שפר

avi-goldberg 4החיות, הצמחים, המבנים, האנשים, הנוף והטבע, הם שלימדו אותי לצלם”.

“אני אוהב לשוב למחוזות שבהם כבר ביקרתי, לעמוד באותו המקום ממש ולהיזכר מדוע בחרתי לצלם כך ולא אחרת. מדי פעם שבתי לארצות שהזמן נתן בהן את אותותיו, כדי להיזכר בשפה ובאנשים ולצלם את תמורות הזמן.
אני אוהב לשמר באמצעות המצלמה את המראות, אבל גם את הריחות, הצבעים והקולות. הצילומים לא עברו עיבוד או שינוי. הם זוכרים את הרגע כפי שהיה, את המקום בדיוק כפי שנראה אז ואת האנשים בדמותם האמתית”.

אבי גולדברג:

בין השנים 1996-2012 הציג למעלה מ-40 תערוכות יחיד בגלריות ובמוזיאונים בישראל וברחבי העולם.
בין נושאי התערוכות: דיוקנאות, ארכיטקטורה, נופים, בעלי חיים ועוד.
שני ספריו : ”הללויה”, המבוסס על פרק ק”ד בתהילים ויצא לאור בשנת 2000,
ו“בראשית” המבוסס על בריאת העולם ויצא לאור בשנת 2004, כוללים את תיאור הפסוקים המקראיים בצילומי טבע מרחבי העולם, וזכו להצלחה רבה בישראל.
לאבי אוסף ייחודי של  כ- 90.000 צילומים שצולמו במשך כ-20 שנה, במסע ייחודי ב 100 מדינות ברחבי העולם.
Tombsעל תערוכתו של אבי גולדברג “הבריאה” שהתקיימה בגלריה העירונית בבית “יד לבנים” רעננה:
”על אף פעולתה המכאנית, המצלמה אינה אובייקטיבית. “עין המצלמה” אינה אלא המשכה ועושה רצונה של עין הצלם, והמשכו הישיר של מבטו, המכתיב לה את אופן הראייה והתיאור.
לעיתים הצילום הוא פרי עבודה קשה וממושכת, לעיתים הוא תלוי ברגע של מזל, בו התאחדו כל האלמנטים ההכרחיים: אובייקט, עמדה, צלם במקום הנכון ותנאי צילום. עם זאת, התנאי היחיד לקיום תצלום מוצלח הוא כי מאחורי המצלמה יעמוד צלם בעל לב ועין, יחס לעצם המצולם ובמיוחד רצון עז ונכונות לתפוס את השנייה הנכונה.
התמודדותו של אבי גולדברג “לאייר” בתצלומיו את טקסט הבריאה המופיע בבראשית א´ ובתהילים ק”ד ראויה לתשבחות. מלכתחילה דרשה זו את

avi-goldberg 2

התמקדותו בנופים נצחיים, מלאי הוד ומסתורין בהם מהדהדים הדי העבר, ובקיום מסע ומפגש עם איתני הטבע והיצורים השוכנים בו.
תוצאת התמודדות ומסע זה – תצלומים השואבים אותנו אל פנימיותם של אותם הנופים; אל הנסתר שמאחורי הגלוי; אל הפתוח והמרוחק מול הקרוב והאינטימי.
תצלומים היוצאים מן הטבע, אך גם שבים אליו כשהם נוצרים את יופיים בפשטותם. בחלק מהם נחוש שיצירתם הייתה בדרך של התבודדות ממושכת של הצלם בנוף, התמזגותו עימו, תוך כדי שמצלמתו מחברת בין האור והאווירה החיצוניים לתחושותיו הפנימיות/רוחניות בהיותו איש חושים/אסתטיקן.
אחרים, בעיקר אלה הפנורמיים, יקרינו תחושה של נוף הממשיך וזורם אל האין סוף, אל מעבר לגבולות המסגרת; נוף השואף לגעת בכל דקויותיו של הטבע, בו הכול זורם ומשתנה ללא הפסקה ועם זאת הוא מהווה מרקם עדין של הרמוניה וסדר.
תצלומיו של גולדברג בתערוכה זו הם שיר הלל לבורא ולרוממותו הבלתי מושגת בבחינת: “ברכי נפשי את ה´ גדלת עד מאד”… (תהילים ק”ד, א’).
החיבור המושלם המצוי בהם בין שטח, מרקם, טופוגרפיה ואור יהווה ביטוי חזותי למבטו על יפי הבריאה האלוהית מתוך יראה, התפעמות והתפעלות מנשגבותה”.

לפרטים ולתאום הגעה: אבי 052-4411234

נגישות

דברו איתנו!